2016年12月22日木曜日

Press release: Honesty Is the Greatest Fidelity



(日本語は下に続きます)

Honesty is the greatest fidelity
Zehra Arslan, Robin von Einsiedel and Motoko Ishibashi

Dates: 26 November 2016 - 25 February 2017
Opening reception: 26 November 2016
Artists talk: 28 November 2016 7:30 pm (S.Y.P Art Space at Shinjuku, Tokyo)
Funded by Great Britain Sasakawa Foundation

Yamakiwa Gallery is pleased to present Honesty Is the Greatest Fidelity, an exhibition of new works by Zehra Arslan, Robin von Einsiedel and Motoko Ishibashi, completed during their residency in Tokamachi, Japan. The exhibition will feature various bodies of work: from site-specific installations, paintings and two new video pieces. HITGF will also feature a talk at S.Y.P Art Space in Tokyo, reflecting on the artists’ time in Tokamachi. A screening of ‘the ballad opera’, a new video piece, followed by a discussion on distortive narrative methods as a depiction tool of contemporary landscape and culture, will take place on the 28th of November.


Tokamachi
(on love, politics and nature)

Dear Tony, Elisabeth and Catherine,

I guess the works are trying to investigate a kind of transient way to claim space without necessarily occupying it. I was thinking of rhythm a lot and the rhythmicality of things. This could be in terms of walking as an investigative tool to generate content. The undressing of the landscape made me think of honesty as an instrument to digest and construct ideas. The thought of a kind of transparency, ghostlike presence of the work kept recurring. I also thought I wanted this whole thing to be more of a handshake than a hug. Does this make sense? I wanted the work to be there without claiming any occupancy. I guess we are looking at the intersection of various forms of history through repetition. The pieces become in a way fixed foreign bodies or parts of bodies, which are pushed into the background. Almost resting, pausing and reflecting on the space they’re in. I didn’t want there to be any surprises. You know what the problem is with surprises? That it is evidence of an unwitting neglect of one another, and ourselves.

                                Text by Zehra Aslan




Honesty is the greatest fidelity
ゼーラ・アースラン、ロビン・ヴォン・アインジデル、石橋征子

会期:20161126日—2017225
オープニングレセプション:2016112614:00 – 17:00
アーティストトーク:2016112819:30 (東京・新宿S.Y.Pアートスペース)
助成:グレートブリテン・ササカワ財団

 やまきわ美術館は、20161126日より2017225日まで、展覧会Honesty is the greatest fidelity開催致します。本展は、3名のアーティストが当館において滞在制作した新作により構成されており、場の特異性を考慮して作られたインスタレーション、ペインティング、ビデオ作品など、様々な形式から成っています。また1128日には、東京のS.Y.P アートスペースにてアーティストトークを開催し、十日町における滞在を振り返ります。新作のビデオthe ballad operaを紹介し、歪められた物語がどのように現代の風景と文化を描くかについて、ディスカッションを行います。


とおかまち
(愛、 政治、自然について)

親愛なるトニー、エリザベス、キャサリンへ

 私が思うに、これらの作品は、空間を必ずしも占有せずとも引き立てることができるような、つかの間の在り方のようなものを模索している気がします。リズム、そして物のもつリズム感について、私はあれこれ思いを巡らせていました。物事の真意をつかもうと歩き回るような感覚でした。そうして移り変わる風景を見るうちに、 ‘素直さこそが様々なアイデアを消化し構築するための手段であると思うようになったのです。作品が何か透明な、幽霊のような存在であるという思いが繰り返し起こりました。これらの全てが、ハグするというよりは握手のようなものであって欲しいとも思いました。この意味が通じるでしょうか?私は、これらの作品が何かを占有すること無しに、ただそこにいて欲しかったのです。おそらく私たちは見ているのは、様々な形の歴史が繰り返し交錯する様なのだと思います。作品は据え付けられた異質な身体、またはその四肢となりながら、背景へと押しこまれています。休んでいるような、立ちどまっているような、あるいは、自分のいる空間に思いを馳せているような様子で。ここにはサプライズがあって欲しくなかったのです。サプライズの何が問題か分かりますか?それはお互いのことを、そして自分自身のことを、うっかり見過ごしてしまったしるしなのです。

文:ゼーラ・アースラン

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